W ostatnim wpisie dzieliliśmy się z Wami wiedzą na temat tego, ile strona internetowa kosztuje.
Padło stwierdzenie, że tak naprawdę zależy to od potrzeb klienta. I tak właśnie klient, który chce zainwestować w wizytówkę swojej firmy – stronę internetową, poszukuje odpowiedniego kandydata/kandydatkę na to zlecenie. I tutaj okazuje się, że strona internetowa to szerokie pojęcie, że jest kilka ich rodzajów. Padają pytania czy to one page czy landing page ma być? A może do tego blog lub sklep?
Napiszemy trochę o kilku przykładowych rodzajach stron. Aby łatwiej było Wam dopasować swoje potrzeby do tego co na rynku oferują, a tym samym wybrać najlepszą opcję dla swojego celu 😉
Tak naprawdę istnieje wiele różnych typów i kategorii stron internetowych, które różnią się między sobą funkcjonalnością, wyglądem, treścią, sposobem zarządzania i optymalizacją.
Strona wizytówka, zwana też stroną jednostronicową lub one-page, to najprostszy i najtańszy typ strony internetowej, który składa się z jednej strony, na której znajdują się podstawowe informacje o firmie, osobie, produkcie, usłudze, wydarzeniu lub innym celu strony. Strona wizytówka pełni funkcję reprezentacyjną i informacyjną, a jej głównym celem jest zaprezentowanie się potencjalnym klientom, partnerom lub pracodawcom.
Strona wizytówka jest idealna dla małych firm, freelancerów, artystów, rzemieślników, organizatorów wydarzeń i innych osób, które nie potrzebują zaawansowanych funkcjonalności na swojej stronie, takich jak sklep internetowy, blog, system rezerwacji, itp. Strona wizytówka jest łatwa i szybka w tworzeniu i utrzymaniu, a także tania w zakupie domeny i hostingu.
Landing Page to rodzaj strony internetowej, która ma na celu zachęcić odwiedzających do podjęcia określonej akcji, np. zapisania się na newsletter, pobrania e-booka, zakupu produktu lub usługi. Landing Page jest często używany w kampaniach marketingowych, aby zwiększyć konwersję i pozyskać potencjalnych klientów. Landing Page różni się od strony głównej tym, że skupia się na jednym celu i nie ma zbędnych elementów, które mogłyby rozpraszać uwagę. Najważniejszym elementem Landing Page jest przycisk call to action (CTA), który nakłania do wykonania pożądanej czynności.
To bardziej rozbudowany i zaawansowany typ strony internetowej, który składa się z wielu podstron i sekcji, na których znajdują się szczegółowe informacje o firmie, jej ofercie, wartościach, misji, wizji, zespołach, projektach, klientach, partnerach, aktualnościach, blogach, itp. Strona firmowa pełni kilka funkcji funkcji: reprezentacyjną, informacyjną, promocyjną i sprzedażową. Można powiedzieć, że jej głównym celem jest przekonanie odwiedzających do skorzystania z usług lub produktów danej firmy.
Strona firmowa to idealne rozwiązanie dla średnich i dużych firm, które chcą zaprezentować swoją działalność, kompetencje, doświadczenie i osiągnięcia w profesjonalny i atrakcyjny sposób. Strona firmowa wymaga większego nakładu pracy i kosztów w tworzeniu i utrzymaniu, dlatego też jej koszt jest większy.
Głównym celem blogu jest publikowanie treści. Mogą to być regularne wpisy na tematy związane z zainteresowaniami, doświadczeniem lub wiedzą. Wiele firm używa blogów w formie marketingu cyfrowego, aby poprzez regularne wpisy poprawić swoje wyniki w wyszukiwarkach (SEO). To co powinno znaleźć się w blogu to kategoryzowanie i tagowanie treści. Blog może być połączony z kontami/profilami w social media – to sprawia, że pojawiające się wpisy mogą odrazu pojawić się np. w formie postów na Facebooku.
Umożliwia sprzedaż produktów online, więc jest kluczowy dla firm, które oferują swoim klientom wygodne i dostępne zakupy 24/7. Sklep internetowy posiada rozbudowaną strukturę, powinien posiadać przejrzysty katalog produktów z podziałem na kategorie i podkategorie, koszyk zakupowy i procesy transakcyjne. Ważną funkcjonalnością jest synchronizacja z e-płatnościami, aby klient od razu mógł zapłacić za zakupy.
Portal dla zarejestrowanych użytkowników to strona internetowa, na której dostęp do treści czy funkcji jest ograniczony do osób, które się zalogowały. Taki portal zazwyczaj oferuje spersonalizowane doświadczenie użytkownika, zapewniając dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak profile, społecznościowe interakcje, personalizowane ustawienia czy dostęp do treści, dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Przykłady: serwisy społecznościowe, platformy edukacyjne czy portale z treściami, dostosowanymi do konkretnego profilu użytkownika.
To witryna internetowa, na której autor prezentuje swoje dzieła, projekty, umiejętności lub osiągnięcia. Strony portfolio mogą być wykorzystywane przez artystów, projektantów, pisarzy, programistów czy innych profesjonalistów do zaprezentowania swojej pracy potencjalnym klientom, pracodawcom lub innym zainteresowanym osobom. Zwykle zawierają galerie zdjęć, opisy projektów, informacje o autorze.
Jeżeli potrzebujesz konsultacji, masz pomysł na swój biznes, ale chciałbyś poradzić się odnośnie strony internetowej lub jesteś ciekawy ile kosztuje wybrana przez Ciebie opcja, to zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy darmową wycenę i odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania 🙂